30.9.07

Festa Major d'Alcarràs

L'últim cap de setmana d'agost vam arribar-nos a Alcarràs per tal de viure durant un parell de dies plenament la festa Major.


Com ja fa un temps de la visita, ara em ve al cap el record general de com va ser, i la veritat és que ens ho vam passar molt bé.

El Pep, el Victor i jo agafàvem el cotxe el divendres a la tarda i al vespre vam arribar a Alcarràs.
L'Andreu ens va acollir els dos dies a ca seu, a la seva penya, i ens va dur amunt i avall. Va ser un gran amfitrió!

Les penyes es dividien per edat; cada any té la seva penya, amb el seu xiringuito propi on s'autoabastien de beure, i també venien al públic en general.

La colla de l'Andreu, la nostra, tenia un nom as-pac-ta-cu-lar:
















Abans de passar la nit a on les penyes, vam anar a sopar. A les dotze començava el correfoc dels diables d'Alcarràs. He de dir que em va agradar moltíssim.

La gent es va trobar a la plaça de l'església i els diables van entrar per un dels carrers cremant:





















Alcarràs acompanya, i les fotos que van sortir van ser força xules!:












































































A destacar de la colla, les seves masses, que ja les vaig esmentar quan vaig relatar el correfoc de la Mercè, aquesta forca de fusta tan autèntica! Si us fixeu en les fotos amb detall potser les podeu veure.

La colla va sortir de la plaça per fer el correfoc pels carrers, i en tornar, una cortina de foc cobria a tothom:




































Ah! mític el diable amb bicicleta:
































I la bèstia autòctona:































La festa a les penyes va durar fins a les 7 aproximadament, amb l'acolliment dels Alcarrasins que ja coneixiem i els que vam conèixer...

L'endemà, es feia el dinar de penyes. Cap a quarts d'1 ens vam atansar a la carpa on dinaríem, i a fora cada colla s'ocupava de la seva olla. La majoria de gent feia arrossos, però els Joga Bonito van fer una cargolada... que va merèixer el cullerot-premi!



Òbivament, estaven boníssims!...











La jornada va acabar amb el cercavila on es remulla a tot el poble des d'un camió-cisterna amb un parell de mangueres... la gent també duia cossis, ampolles d'aigua, en general qualsevol estri que servís per remullar al del costat. Els barcelonins vam acabar xops, i l'Andreu també de retruc; es va enfadar molt i ens va acabar de remullar ben remullats a sota la manguera, perquè li va tocar el rebre per "culpa nostra" ;)

L'any vinent, hi tornem segur!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

mítica festa major d'Alcarràs!!! Jo també hi vaig ser en ànima present des d'Argentina!! Ja fa potser 3 anys que hi vaig anar...i hi ha ganes de tornar!!!

Grandíssim el cercavila aquest...a mi em va tocar el rebre amb fanta limón, així que si et serveix de consol... ;)


he tornat a actualitzar el blog...a veure si ara va de debò!!

Jobove - Reus ha dit...

de festa en festa, jovent pa tou, que bonic és ser jove, ostres !!!!

salutacions i petonets

Pep ha dit...

Ei molt mítiques si senyora ... ara que ja tenim colla no podem fallar l'estiu proper, eh ?

Jo tb fai fer 3 fotos ...

http://picasaweb.google.com/josep.oliveras/Alcarras2007