24.9.07

La Mercè

Enguany he tingut una Mercè, diguem-ne, dominguera. Això es tradueix en festa que no acaba gaire tard, i activitats culturals pel matí.

Tot i que no he vist tot el que m'hauria agradat (el matí de bastoners, els trabucaires...), entre ahir i avui hem omplert el cupo, amb dues obligacions pròpies de la festa de Barcelona: el correfoc de la Mercè abans d'ahir al vespre, i la Diada castellera de les colles de la ciutat, avui al matí.

Feia força temps que no feia el correfoc de dalt a baix, és a dir des de la Porta de l'Infern (al mercat de Santa Caterina) fins abaix de tot de Via Laietana. Gairebé ni me'n recordava, de com anava.
Vaig poder immortalitzar alguns moments amb la càmera, tot i que he de dir que després de 6 mesos d'ús constato que una de les grans deficiències de la digital comptacta és la captació d'imatges de nit!... I també val a dir que ens segons quin moment, quan estàs intentant enxampar al bestiari quan tot just s'encèn i se't tira a sobre, a vegades no acabes d'enfocar tan bé com voldries (a menys, està clar, que t'hi juguis la cara... mai millor dit!).
Aquí van algunes fotos:







La porta de l'infern crema; després d'aquest moment, s'obren les portes per deixar passar a les colles que inicien així el correfoc.








Bàsicament vaig fer fotos al bestiari: aquest no em va quedar molt clar d'on era, però els diables que el van preparar per cremar mentre la munió de gent s'asseia al davant per barrar-li el pas, duien el nom de "dracs de castelló".











El dinosaure cremant... no sé quin nom té, però sé que el qui hi ha a la seva dreta, amb un foulard penjant de la cintura és l'Arnau! Aquest tio està a tot arreu! ;)











La Mulassa de Barcelona cremant













Més coneguts! Els Bocs de Can Rosés (amb l'Oriol dispensant cartutxos...). M'agraden molt les masses que porten, com de recollir palla. Ja els hi vaig veure als diables d'Alcarràs!










Repartint a tort i a dret per Via Laietana (colla desconeguda). Hi havia colles que anàven mooolt a saco... la satànica i la cabrònica van sortir alhora i jo vaig veure mostres d'acarnissament bastant bèsties!... diables agafant a gent de la mà i acostant-los la massa a menys de dos pams, dirigint les masses a la gent que estava a les voreres...













El drac de Gràcia, l'últim que vam veure.







He de dir que el més mogudet del bestiari va ser el del Clot, amb una diable muntada a sobre molt divertida. També vam veure una bèstia molt gran que no em sonava gens (potser era d'alguna colla de les de fora, convidades), que estava molt ben fet.

Aquest matí a Sant Jaume hem anat a veure la colla de Barcelona, la de Sants, Gràcia, Sagrada Família i Poble Sec, però no duia la càmera... un altre cop serà!

1 comentari:

Pep ha dit...

Dona m'ho haguèssis dit q hi anaves i t'haguès vingut a saludar (amb la forca encesa i escupint foc pels queixals evidentment)

^__^