14.12.07

Aquell navegador

Avui llegint un diari gratuït al bar de la universitat (un diari que pensant-hi ara m'ha fet pensar que era madrileny, ja que hi havia diverses referències a la "complu"), he vist una notícia que ressaltava que el 20% dels usuaris d'internet navega amb el Mozilla Firefox.
La estadística de per si no és gaire descriptiva, però s'ha de tenir en compte que fa 10 anys, el 98% dels usuaris feien servir l'internet explorer. Així doncs, el 80% restant d'avui en dia se'l reparteixen el monstre-Explorer i el Safari del Mac (és a dir, el que fa servir l'Anna).

Ah, tot aquest reguitzell d'informació numèrica al diari pressumptament madrileny, de la mà d'un dels pares del projecte Mozilla. Que no diré allò de la missa la meitat... però a veure, sempre sabem que tendim a inflar-nos el pit molt quan ho hem fet bé, i a estar a punt de rebentar quan ho hem brodat...

En tot cas, aprofito l'avinentesa per declarar públicament que jo sóc del 20%, i des de fa ja força temps. Per què? Mira, tot és provar-ho. Les pestanyes que es gasta nowadays l'explorer versió vista, ja les hi teníem fa molt al Firefox. Però no em vull trobar comparant l'explorer versió vista amb res, perquè no s'aguanta per enlloc. És normal que trigui com una mala cosa a carregar la pàgina d'inici? (en què carai es queda pensant?).

Bé, que hores d'ara no le cambio mi Firefox ni por dos Explorers, oiga!

A tot això, tinc per provar quelcom que m'ha fet arribar ara l'Anna (sí, la noia mac), anomenat UBUNTU. Per mi això eren, fins ara, les sigles d'una xarxa de societat civil que pretenia reformar el sistema d'institucions internacional... però es veu que també n'hi ha un altre, és un sistema operatiu, és lliure i qui sap quins percentatges d'usuaris té. L'haurem de provar.


6 comentaris:

brufus ha dit...

Hola que tal com anem?

Doncs sí! Firefox (o firfox que dic jo) va de puta mare, he de reconèixer que el primer cop que me'n van parlar, ara fa uns anys, era força escèptic... Però després de tastar-lo ja no hi va haver qui me'l desintalés.

A més és de gratuït i de codi obert, hu primer ja sabem tots que vol dir, i hu segon el que vol dir es que pots arribar a fer modificacions sobre el codi de firefox, fer-te'l a mida... El que vol dir que es realment teu. Quan t'ho obtens una cosa, pots fer el que vulguis oi? Si compres un quadre del Miró i els vols guixar ho pots fer, o si et compres un cotxe i li vols canviar el color també, per què? Perquè són teus... En canvi quan obtens un programa (normalment no obtens ni el programa si no una llicència que et dóna dret a emprar-lo, no pots fer-hi res...Curiós, no?

Pel que fa UBUNTU és una distribució de Linux (hi ha diferents distribucions suse, gentoo, debian...) però per mi UBUNTU és la més user-friendly, la que trobo més accessible a un públic general (no programadors, ni administradors de sistemes...). Per l'usuari de carrer, que és el 95% de la població (m'he inventat el % :p).

De totes maneres la meva modesta opinió es que per tal de que Linux (les diferents distribucions que hi ha) arribin a tenir una quota de mercat (no sé si es pot explicar la expressió tenint en compte que la majoria de distribucions són gratuïtes) important, cal que abans arribin a molts acords, i estableixin estàndards, últimament ja està passant, amb les distribucions més comunes, però encara queda camí a recórrer.
El gran avantatge de Linux, i que és alhora el principal problema, és que qualsevol (amb coneixements) pot fer la seva pròpia distribució.

Dir que pels que s'animin a emprar Linux, existeix una versió de Firfox, anomenada Swiftweasel (jo en dic sifvisel) que s'optimitza en funció de l'ordinador que fas servir. La recomano.

Pels que no estiguin segurs d'instal·lar Linux, dir que existeixen Live CD's (permet que l'ordinador en comptes d'arrancar el sistema operatiu del disc dur l'arranqui des del CD) d'aquesta manera podreu tenir les vostres primeres experiències Linuxeras amb garanties.

Crítica a Línux, o punt a favor a de Microsoft, la suite d'ofimàtica per excel·lència de Linux (Open Office, també gratuïta) no li arriba a la sola de la sabata a Microsoft Office, sobretot si compares la fulla de càlcul (Excel) de l'un amb el de l'altre. No hi ha color. Però temps al temps.

Ah, i als que els hi agradin les virgueries, els que van veure l'Aeros del Vista i van flipar, que es mirin aquest vídeo, algun exemple de les coses que es poden fer amb Linux.

http://www.youtube.com/watch?v=utv0I9F3blM

. ha dit...

Pues hablando de este buen señor, el otro día me paso esto.

http://www.youtube.com/watch?v=2OBZHB5I89A&feature=related

Un saludo.

Anna ha dit...

Ei!
Söc la del Mac! He de dir que des de fa un temps em vaig instal.lar el Firefox al Mac i ja no faig servir el Safari;)

Des de que vaig fer aquell mini-curs sobre programari lliure, (dic mini perquè no vaig aprendre res), que estic molt motivada amb aquest tema, trobo que és super interessant el fet que tothom pugui accedir a les noves tecnologies.Ens hauriem de passar tots al Programari lliure, a veure si els del Mac i el Microsoft escarmenten d'una vegada.

Jobove - Reus ha dit...

qualsevol guerra en contra del Gates es una lluita que tindrà el nostre suport, quina ràbia que fà aquest tio !!!

petons

Pep ha dit...

Eiiii !

No us creieu aquests resultats !

En realitat el % és més gran !!!

El que pasa es el de sempre: els PCs venen per defecte amb el internet explorer y el Windows, jo a casa tinc un amb l'UBUNTU y el Firefox i l'Opera però és clar des de la feina, la uni o una biblioteca no em dedico a cambiar o intalar coses.

Mireu això de l'UBUNTU és ben curiós, ho vaig recomanar a un amic i després de provar-lo va seguir fent servir el Windows xq deia que l'altre li semblava massa fàcil de fer servir !!! Jejeje no el veia prou complicat per la seva complexa vida suposo, si és que al final el que passa és això .. les ganes de complicar-se la vida que té la gent ... i desprès el raro sóc jo ^__^

Oriol Piera ha dit...

iepa... l'elena veu la llum!!

Firefox i Ubuntu serien les meves característiques si ara estigues escrivint en un fòrum d'aquells mítics (Melodysoft) on sortia des de quin sistema operatiu escrivies i quin navegador feies servir.

Una explicació de que és Ubuntu per gent així que diguem que la informàtica és un món desconegut, són les paraules que va dir la Paz Padilla en una entrevista:
http://www.youtube.com/watch?v=y4Pa977KHHw