20.5.08

Les low que no ho són tant

Aquest cap de setmana he estat a Pontevico, molt a la vora de Milan, al casament del meu cosí. Un país més a la llarga lliga intercultural de la meva família!

Com la data era assenyalada feia temps, vam comprar el bitllets deu fer vora dos mesos, a un preu bastant assequible - 50€, amb clickair.

Fa un parell de setmanes o tres, vam rebre al correu electrònic una notificació del canvi d'hora del vol d'anada. I després, una notificació del canvi d'hora del vol de tornada.

En arribar a l'aeroport divendres, i després d'haver acomiadat al Pablo que marxava també a la mateixa hora cap a Madrid, al check in ens van informar que calia pagar per tal de facturar les maletes. Això ja ho sabiem d'abans (a finals de gener ja m'hi vaig trobar, amb ryanair), però no teniem gaire clar el cost. Pel que jo sabia, el preu per maleta facturada eren 9 euros. Però resulta que ni aquest és el preu, ni és el preu un cop estàs a l'aeroport: si fas la facturació on line, pagaràs 10 euros per maleta. Si factures allà, pagaràs 20 euros per maleta. Sí sí, sembla increïble, però no ho és.

Ni cal dir que a la tornada vam embotir en una de les dues maletes tots aquells estris que no poden pujar a la cabina de l'avió, i que des de casa del meu cosí vam fer la facturació des d'internet (bé, telefònicament, perquè ja no es podia fer des d'internet), per estalviar-nos els 30 euros que ens haguéssin cobrat. Ni més ni menys, que el 60% de l'import del bitllet.

No sé a vosaltres, però jo cada cop que visito l'aeroport (i crec que és una mitja relativament elevada), m'hi trobo un món d'estafes i d'enganys comercials cada cop més palès, tolerat i establert.

I és que cada cop que veig a la revista de clickair Àlex Cruz, avionet en miniatura en mà, desitjant als passatgers gaudir del vol, em penso que algú li hauria d'expliar que la publicitat enganyosa és delicte.

5 comentaris:

Gemma ha dit...

Aquest tema és indignant! I a sobre hi ha les teaxes, a vegades pagues més de taxes que de bitllet... Haver de pagar per facturar una maleta em sembla una injustíca! I pobre de tu que et passis del pes màxim permès!
La publicitat enganyosa és un delicte que, com molt bé dius, en aquest món dels low cost està totalment acceptat. Increïble i indignant!

Dessmond ha dit...

Són els duros a quatre pessetes del Sr. Esteve. Perque fer les coses cares podent-les fer barates?. Aquestes diferencies de preu que volen exhibir les Low ratllen l'impossible. Per això després surten sorpreses de darrera hora.
50 euros ja és el que costa anar de Barcelona a València en cotxe!. I t'ho has de fer tot tu!

chinikein ha dit...

Hola soc la Gema,

He obert un nou bloc "Història d'una Mare" i es molt interesant.

T'hi espero.

Gema

www.mengemdelcor.blogspot.com

eva ha dit...

Elena actualitza ja. On t'amagues? Escriu-nos encara que sigui com et fas l'entrepà al banc de davant de la biblio entre capítol i capítol d'estudi.

pablo ha dit...

amb la cosa aquesta del twitter veig que has trobat un substitutiu, però no n'hi ha prou!

actualitza ja!