1.4.08

Vergonya

Avui els de Reus n'han penjat un (de post) que m'ha fet empipar.

Us recomano que mireu aquest monogràfic de la "cultura" taurina, perquè té tela, el podeu veure aquí.

Això no és una tradició ni és res.

Buscant informació per la xarxa, he constatat que Barcelona es va declarar antitaurina, però a efectes pràctics això deu voler dir ben poca cosa per al consistori: el proper cap de setmana 19 i 20 d'abril hi ha corridas a La Monumental (podeu veure la info a aquesta web tan despreciable), tot i que al 2006 es va anunciar que enguany seria el darrer de presenciar la fiesta nacional a Barcelona (però com l'any consta de 12 mesos, doncs mai sabrem el què).

A mi com a barcelonina em fa vergonya que es perpetuï i permeti aquesta vexació animal a la meva ciutat. Amb això no vull dir que no hi hagi altres coses que mereixin que ens les mirem críticament, perquè Barcelona és caldo de cultiu d'històries, però és que veure aquestes imatges i explicacions sobre el maltractament animal, em sulfura. Sobretot, quan es tracta del que suposadament és una festa, i per tant, fer del dolor del qui no decideix estar en un lloc i moment, en una exaltació.

3 comentaris:

brufus ha dit...

Si no erro la declaració de la ciutat com a antitaurina, no era més una declaració del sentir de la població, no pas una normativa que elimines las corridas de toros (no hauríem ni de tenir un terme en català per referir-nos-hi)...
Però si una vergonya que encara existeixi espectacles com aquests, i en tots aquells que s'utilitza els animals, sense el seu consentiment, per fer espectacle.
Alemenys estar en la UE podria servir per alguna cosa...

sònia ha dit...

Com hi pot haver gent que miri aquesta barbaritat... i ho apreciï i ho aplaudeixi?

Cada vegada que parlo d'aquest tema em queda un mal rotllo al cos!

És que no l'entenc...em sembla increïble!

Jobove - Reus ha dit...

gràcies, com mes serem a denunciar-ho millor

petons